برگزاری جلسه هم اندیشی در راستای بهبود کیفیت آموزشی

به گزارش کازرون نگاه، جلسه هم اندیشی مدیران مدارس منطقه قائمیه با حضور رئیس و معاون آموزشی و کارشناسان اداره در سالن اجتماعات اداره برگزار گردید این جلسه به منظور هم فکری و هم اندیشی در راستای بررسی مشکلات پیش روی آموزشی و پرورشی مدارس منطقه بود .

رئیس اداره آموزش و پرورش قائمیه گفت: امروزه رشد و پیشرفت تکنولوژی  باعث شده تا برخی  مسائل باعث ایجاد  انحرافات و آسیب ها شود. اما با توجه به  این رشد می توان کاری کرد که مسیر انحرافات را کاست و معادلات انحرافات را برهم زد. قشر نوجوان که حساسترین قشر جامعه است درمعرض آسیب پذیری بیشتری  هستند و جامعه آموزش و پرورش که اغلب دانش آموزان دوره نوجوان و جوان هستند بخش آسیب پذیری زیادی را شامل می شوند که باید نسبت به آسیب ها آگاهی کامل را داشته باشیم تا بتوانیم به موقع و در زمان مناسب نسبت به رفع آسیب ها اقدام کنیم. باید به روز باشیم و اطلاعات مناسب را کسب کنیم و به دیگران انتقال دهیم زمانی می توانیم در جامعه و آموزش و پرورش موفق باشیم که از ظرفیت اولیاء به خوبی استفاده کنیم .بیشتر اولیاء نسبت به آینده فرزندان خود حساس  هستند وتلاش خواهند کرد خانواده ها هستند که بیشترین وقت بچه ها در خدمت آنهاست .

44

 همچنین معاونت آموزشی اداره در این همایش گفت: یکی از مواردی که لازم است بر آن تاکید کنم جلوگیری از  تنبیه بدنی و کلامی  است  که مدتها است از مدارس هابر چیده شده وگاها بخشنامه آن  هم بصورت محرمانه می آید. چون همچنین مواردی در مدارس ما وجود ندارد دوره و عصر پرخاشگری گذشته است و اگرموردی هم باشد عواقب بدی خواهد داشت و متوجه مسئولین آموزشگاه خواهد شد.

 بیت اله هوشمندی در خصوص مسائل آموزشی مدارس گفت: پیشرفت تحصیلی شرایطی رابرای فرایند یاددهی و یادگیری فراهم می آورد  و راهبران آموزشی و گروه های آموزشی بهترین  فرصت برای پیشبرد اهداف علمی و آموزشی  مدارس  است. معلمان باید با اطلاعات کامل و اعتماد به نفس بالایی در کلاس ها شرکت کنند از کتب روش تدریس  استفاده کنند ،با فنون تدریس آشنا باشند و با آموزش لازم درکلاس حاضر باشند اگرمعلمانی داریم که در زمینه آموزش مشکل دارند باید مدیران نسبت به این زمینه آگاهی لازم راداشته باشند و دررفع مشکلات آنها  به موقع اقدام کنند .

وی در پایان گفت: باید عوامل آموزشگاه نهایت تلاش خود راجهت رفع مشکلات پیش روی دانش آموزان  راداشته باشند  تا دانش آموزان بتوانند با آمادگی بهتری در آزمون ها ی پیشرفت تحصیلی شرکت کنند آنچه که از این آزمون تحلیل می شود و  بدست می آید نتیجه فعالیت معلم و مسئولین آن آموزشگاه می باشد این آزمون در روند کار و آموزش تاثیر گذار است و می تواند پیشرفت هر کلاس و آموزشگاه را حاصل کند.

11

منبع: راه علی طاهری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *