شرکت ارتباطات سیار از روز گذشته ۱۷ اردیبهشت ماه بستههای جدید نوترینو آلفا (اینترنت پایه) و آلفا+ (اینترنت حرفهای) را در شبکه خود اعمال و امکان استفاده مشترکان از اینترنتی ۳G و بالاتر را فراهم کرده است.
همانطور که از عناوین طرحهای اینترنتی همراه اول بر میآید، “اینترنت پایه” مختص آن دست مشترکانی است که استفاده زیادی از اینترنت موبایل ندارند اما در مقابل “اینترنت حرفهای” خوراک موبایل بازانی است که مدام باید علامت نِت را روی گوشی خود مشاهده کنند.
سرعت بستههای آلفا که همان بستههای سابق همراه اول است نهایتا ۱۹۶ کیلوبیت بر ثانیه خواهد اما آلفا+ با سرعتی معادل ۴۰ برابر آلفا، تا ۸ مگابیت بر ثانیه در اختیار مشترکان قرار میدهد.
بستههای آلفا+ در ۱۲ شکل مختلف ارائه شده که براساس میزان حجم و زمان (یک روز – هفت روز – یک ماه) قیمتهای مختلفی دارد و در گزارش “نرخ بستههای جدید اینترنتی آلفا و آلفا+ همراه اول” قابل مشاهده است.
اما مشترکان اینترنتی همراه اول که یکباره با تعرفه و بستههای جدید روبرو شدند، سردرگم به نظر میرسند و از این جهت به سمت شمارههای مرکز تماس این اپراتور هجوم بردند تا برای سوالات ذهنی خود پاسخی بیابند.
مهمترین نکات و سوالاتی که در ارتباط با بسته های جدید اپراتور اول مطرح میشود به شرح زیر است:
۱٫ مشترکانی که پیش از ارائه بستههای جدید آلفا و آلفا+ از بستههای قبلی استفاده میکردند، اگر در مناطق ۳G وارد میشدند امکان استفاده از سرعتهای بالاتر از Edge را داشتند اما اکنون که این بستههای جدید آمده و بستههای قبلی هنوز برای برخی مشترکان فعال هست، باز هم امکان استفاده از ۳G وجود دارد؟
مشترکانی که بستههای قبلی آنها همچنان فعال است اگر در مناطق ۳G وارد شوند، میتوانند از سرعتهای بالاتر استفاده کنند. ضمن اینکه هر دو طرحهای آلفا و آلفا+ تنها با محدودیت سقف سرعت مربوط به نوترینو (اینترنت ۳G و ۴G) است. پس تمامی مشترکان در نقاط تحت پوشش آنتن ۳G میتوانند از خدمات آن استفاده کنند.
افرادی که به دلایلی مانند عدم پوشش شبکه نسل سوم و چهارم در محدوده زندگی آنها یا عدم پشتیبانی تلفن همراه آنها از شبکه نسل سوم و چهارم، نمیتوانند از این نسلها بهرهمند گردند، میتوانند بسته آلفا را خریداری کرده و از اینترنت همراه نسل دوم استفاده کنند.
۲٫ مشترکانی که بسته اینترنتیشان از قبل (منظور بستههای آلفا) فعال است در پایان موعد زمانی به صورت اتومات قابلیت استفاده از بستههای آلفا+ را دارند یا باید کار خاصی انجام دهند؟
آن دست از مشترکان اپراتور اول که بستههای اینترنتی از قبل فعال کردند، در پایان موعد زمانی نیز به صورت اتومات بستههای قدیمی برای آنها ثبت میشود مگر اینکه تمدید خودکار بستههای اینترنتی را لغو کنند.
اگر با شمارهگیری #۱۰۰* و با انتخاب گزینه “۸”، لغو خودکار را تمدید کردید، در موعد زمانی پایان بسته اینترنتیتان دیگر بسته ای به صورت اتومات فعال نمیشود و مجددا باید به شکل دستی و شمارهگیری کد #۱۰۰* اقدام به خرید بسته اینترنتی کنید.
اما اگر جزو آن دست مشترکانی هستید که میخواهید بستههای اینترنتیتان در پایان زمان بستههای کنونی به صورت اتومات فعال شود اما از طرفی نگران هستید که در آن زمان فراموشی به سراغتان بیاید و نتوانید آلفا+ را فعال کنید، از همین الان با شمارهگیری کد دستوری ذکر شده اقدام به خریداری بسته جدید آلفا+ کنید تا در سیستم برای شما رزرو شود و با پایان یافتن بسته قبلی، به صورت اتومات فعال شود.
در هر زمان که بسته اینترنتی داشته باشید اما بار دیگر اقدام به خریداری بسته کنید، بسته خریداری شده رزرو میشود تا با پایان یافتن بسته قبلی، به صورت اتومات فعال شود.
۳٫ اگر بسته آلفا و آلفا+ خریداری شود اما با توجه به اینکه شبکه نسل سوم همراه اول هنوز کامل نشده، در نقطهای قرار گیریم که آنتن ۳G وجود نداشته باشد، همراه اول بابت هزینه دریافت شده به مشترکان خسارت میدهد؟
در هنگام فعالسازی بستههای اینترنتی این اپراتور به مشترکان گفته میشود در صورتیکه محدوده مورد نظرتان زیر چتر پوشش ۳G هست اقدام به خریداری بسته اینترنتی کنید در غیر اینصورت همراه اول هیچ مسئولیتی در این باره ندارد.
به عبارت سادهتر خسارتی در کار نیست و شما به عنوان یک مشترک در هنگام خریداری بستههای اینترنتی باید بدانید که اگر واقعا به سرعت اینترنت حرفهای نیاز دارید، در مناطقی که بیشتر با موبایل خود کار دارید، آنتن ۳G وجود داشته باشد.
۴٫ برای رزرو بسته اینترنتی باید هزینهای پرداخت شود؟
مبلغ بسته رزرو در هنگام فعالسازی به حساب مشترکان دائمی منظور شده یا از میزان اعتبار مشترکان اعتباری کسر میشود.
۵٫به چه روشهایی میتوان بسته اینترنتی خریداری کرد؟
شمارهگیری #۳۲*۱۱۱* ، شمارهگیری #۱۰۰* ، ارسال عدد ۳۲ لاتین به سامانه جامع پیامکی ۱۱۱ ، ارسال پیامک خالی به سامانه پیامکی ۸۰۸۰ و مراجعه به حساب کاربری «همراه من».
۶٫ چگونه میتوان از وضعیت بسته، حجم باقیمانده، مهلت اعتبار و همچنین بسته رزرو شده اطلاع پیدا کرد؟
شمارهگیری #۳۲۰*۱۱۱* ، شمارهگیری #۰*۱۰۰* ، ارسال عدد ۳۲۰ لاتین به سامانه جامع پیامکی ۱۱۱ ، ارسال عدد ۰ لاتین به سامانه پیامکی ۸۰۸۰ و مراجعه به حساب کاربری «همراه من».
منبع : مشرق