معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش فارس در جمع مدیران مدارس کازرون

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش فارس در جمع مدیران مدارس کازرون

دکتر ناصر قجری، معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش فارس، در جمع مدیران مدارس کازرون گفت: در راستای عدالت آموزشی باید جلوی توسعه مدارس خاص گرفته شود.

به گزارش کازرون نگاه ، دکتر قجری که در جمع مدیران مدارس این شهر حضور یافته بود، با بیان اینکه فرهنگ آموزش در کازرون بالا است، گفت: در دستگاه تعلیم و تربیت به دنبال این هستیم دانش آموزان از زندگی خود لذت ببرند، که سند تحول بنیادین، شش ساحت تربیتی را در نظر گرفته است و باید تلاش کنیم انسان تک بعدی تربیت نکنیم که این فرد نمی تواند در عالم هستی موفق باشد.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس با اشاره به  اینکه از قدیم آرزو این بود که آموزش و پرورش بومی باشد، گفت: بعد از انقلاب مسئولین به این سمت رفتند که تحولات اساسی در آموزش و پرورش ایجاد کنند، که تغییرات در ابتدا بنیادی و ریشه ای نبود.

1

قجری اضافه کرد: طی 10 سال گذشته عزم مسئولین این بود که تغییرات اساسی را در آموزش و پرورش ایجاد کنند و با تلاش های شبانه روزی متفکرین تعلیم و تربیت سند تحول بنیادین تدوین شد، که 4 سال است در حال اجرا می باشد.

وی  تاکید کرد: وجود سند بالادستی برای ما یک فرصت است و کارها باید بر اساس آن پیش برود،که یکی از بحث های آن عدالت آموزشی است، یعنی همه باید بصورت برابر از فرصت های آموزشی استفاده کنند.

 معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس گفت: عدالت آموزشی که از موارد مهم مطرح شده در این سند می باشد، ناظر بر این است که در یک محدوده ی جغرافیایی همه افراد آن جامعه از یک آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت همه جانبه بهره مند باشند.

دکتر قجری افزود: از نظر کمّی، عدالت آموزشی بیانگر این است که باید تمام دانش آموزان مشمول تحصیل تحت پوشش قرار گیرند.

وی عنوان کرد: تفکیک مدارس نوعی بی عدالتی است که متاسفانه در جامعه ما رواج پیدا کرده است.

قجری اضافه کرد: از هر 100 دانش آموز 37 نفر در مدارس خاص تحصیل می کنند که این با روح سند تحول بنیادین همخوانی ندارد و باید جلوی توسعه بی رویه مدارس خاص گرفته شود و بنای ما این است که این مدارس خاص کم و حتی حذف شود.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس افزود: از نظر کیفیت نیز در  زمینه عدالت آموزشی کارهای انجام شده، تمامی نیازهای دانش آموزان را پاسخگو نیست و  باید با توجه ویژه  به نیروی آموزشی این نهاد، در زمینه های مختلف گام برداریم.

این مقام مسئول با اشاره به مشکل جذب نیروی انسانی و اینکه در این مورد همه کار دست آموزش و پرورش نیست،  گفت: با اصلاح الگوهای جذب نیرو در آموزش و پرورش می توان به رفع این مشکل کمک کرد و با  ساماندهی و سازماندهی مناسب نیروی انساین در آموزش و پرورش این نهاد متحول خواهد شد.

دکتر قجری در ادامه صحبت های خود به چگونگی ارتباط با دانش آموزان پرداخت و اظهار داشت: قبل از اینکه در آموزش و پرورش امکانات مدنظر قرار گیرد، بایستی چگونگی ارتباط با دانش آموز مورد نظر قرار گیرد.

2

وی افزود: هنوز نتوانسته ایم دانش آموزان را به عنوان فراگیر تحویل بگیریم و همین باعث شده که از ظرفیت های آنان بی اطلاع باشیم.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه نوع نگاه به دانش آموز باید تغییر کند و آنان را در هر شرایطی تحویل گرفت، گفت: در سیستم های آموزشی پیشرفته همه کاره دانش آموزان هستند و معلم ها نقش تکمیلی و راهنما دارند.

دکتر قجری در جلسه مدیران مدارس شبانه روزی غرب فارس که به میزبانی کازرون در هنرستان امام خامنه ای این شهر برگزار شد، نیز حضور یافت و عنوان کرد: در زمینه جذب دانش آموز و جلوگیری از ترک تحصیل، ایران کشوری پیشتاز است که یکی از دلایل آن وجود مدارس شبانه روزی است.

وی ادامه داد: مدارس شبانه روزی برای این است که دانش آموزان محروم را به تحصیل برگرداند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس اظهار داشت: در استان فارس 40 مدرسه شبانه روزی وجود دارد که بالغ بر 10 هزار نفر جمعیت دانش آموزی در این مدارس درس می خوانند و فارس جزء 5 استان برتر در توسعه این مدارس است.

دکتر قجری افزود: سال گذشته در آموزش و پرورش فارس 10 میلیارد تومان هزینه بچه های شبانه روزی شده که حداکثر پولی که از اولیای دانش آموزان گرفته شده 2 میلیارد تومان بوده است.

گفتنی است معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس در شورای معلمان دبیرستان الزهرا و نیز پژوهش­سراهای رازی و علامه دوانی حضور یافت و از نزدیک فعالیت ها، کمبودها و مشکلات آنان را مشاهده نمود و همچنین در پایان در شورای معاونین آموزش و پرورش کازرون شرکت کرد.

منبع: روابط عمومی مدیریت آموزش و پرورش کازرون

 

4  5  3

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *